Fiecare perioadă îşi are eroii ei, mai ales pe plan cultural. În acest articol aş dori să explorez subiectul legat de comunitatea de gameri, respectiv, un produs făcut faimos de aceşti, şi anume, scaunul de gaming.
Dacă ai fi întrebat, undeva în perioada 2000-2011, un copil aleatoriu ce visează să devină, există şanse mari ca acesta să fi răspuns în scurt timp „Cântăreţ! Membru al unei trupe!”. E adevărat că popularitatea muzicii nu este o invenţie a anului 2000, nici a secolului XX, dar exista atunci o anumită isterie legată de trupele muzicale, cântăreţii faimoşi, ş.a.m.d. Cultura se schimbă, şi iată cum, zece ani mai târziu, dorinţa s-a schimbat către un alt domeniu: youtuber.
Fenomenul youtuber-ilor nu poate fi subestimat. Peste noapte, creatori de conţinut au spart recordurile popularităţii, popularitate măsurată atent în vizionări, număr de abonaţi şi alte aspecte. Totuşi, deşi multe videoclipuri seamănă între ele (adesea urmăresc tipare comune, influenţate de cele mai multe ori de tendinţele prezente sau alţi factori), ar fi naiv să spui că toate sunt la fel.
La un număr atât de mare de youtuberi, este complicat să faci din platformă un construct mono dimensional. Au apărut diferite domenii, unele mai populare decât celelalte. Exemplele includ: vlogging, podcast, provocări, farse, experimente sociale, reacţii, gaming şi multe altele.
Voi insista asupra exemplului din urmă, întrucât consider că acest domeniu este cel care a avut impactul cel mai mare asupra lumii. Acest lucru se explică şi din pasiunea tot mai mare a lumii pentru jocurile video, caracterul interactiv şi distractiv al vidoclipurilor de gaming, etc. Evident, mari fani ai jocurilor video au existat şi înainte de You Tube, dar
Există, bineânţeles, şi un mare şi important simbol al gamerilor: scaunul de gaming. De ce? Aspectul său atrage imediat atenţia. Este înalt, având suport pentru zona cervicală, este extrem de colorat şi de atrăgător prin design- ul său.
Practic, întreaga idee din spatele scaunelor de gaming este să îi ajute pe entuziaştii jocurilor video să menţină o postură cât mai sănătoasă în ciuda umeroaselor ore petrecut în faţa ecranului, indiferent că ne referim la ecranul calculatorului sau a televizorului (în cazul XBOX şi PS4).
Mulţi oameni văd în asta o expresie a degradării umane pe seama tehnologizării excesive. Alţii văd, în schimb o soluţie eficientă la o problemă extrem de prezentă în societatea actuală (numărul tot mai mare de ore petrecute şezând la calculator).
Dar nu putem ignora un aspect important. Scaunul făcut pentru jocuri video a devenit sininim cu comunitatea de gameri, aceştia devenind un important factor de promovare a acestui produs. Deşi nu există estimări exacte, nu putem nega impactul pe care l-au lăsat vedetele de pe youtube asupra comercializării cu mare succes a scaunului de gameri.
Nu a trecut mult timp până ce a apărut promovarea plătită, iar gamerii au început să facă în mod voluntar reclame anumitor produse, contra unei sume de bani.
Departe de discuţia legată de fenomen în sine, aş dori să revin puţin asupra design-ului. Cum am mai spus, acesta este destul de futurist, pune accentul e comfort, iar aspectul este foarte important. Aşa au apărut pe piaţă un model de scaun de gaming cu led-uri sau scaune cu alte diferite particularităţi.
În concluzie, scaunul de gaming este un mare simbol al generaţiei actuale şi a diferitelor fenomene de social media care le înconjoară.